Darija Vranešić Bender

Datum objave: 04. 10. 2017.

Cikla je zaista svestrana namirnica - može poslužiti kao salata uz raznovrsna vegetarijanska i mesna jela, odlično pristaje uz mladi kukuruz, a može se i umiješati u krumpir pire koji tada poprima zanimljivu boju posebno privlačnu najmlađima. 
 

U našim je krajevima lišće cikle posve zapostavljeno u prehrani i najčešće se baca. Lišće cikle slično je po okusu i izgledu špinatu i blitvi, što ne iznenađuje jer pripada istoj biljnoj porodici. Obiluje blagotvornim nutrijentima poput beta karotena, kalcija, željeza i vitamina A, a ujedno je niskokalorično. Lišće nekih vrsta cikle je posebno dekorativno te može osvježiti i „najtmurniji“ tanjur. 

Potrebno je voditi računa i o načinu kuhanja cikle. Ustanovljeno je da tijekom dužeg izlaganja visokim temperaturama dolazi do raspada antioksidativnih komponenti, nosioca pigmenta. Iz tog razloga optimalna priprema za očuvanje što više nutritivnih svojstava podrazumijeva parenje cikle do 15 minuta ili pečenje do sat vremena.  

težina pripreme: 1

vrijeme pripreme: 60 minuta

Sastojci za 4 osobe:
•    Hokaido bundeva
•    Cikla, korijen
•    Maslinovo ulje
•    Aceto basamico
•    Sol
•    Papar
•    Timijan

Priprema:
1. Hokaido bundevu očistite i izrežite na komadiće veličine 3-4 cm (koru nije nužno guliti).
2. Ciklu ogulite i izrežite na kockice 2x2 cm.
3. Približno iste količine cikle i bundeve stavite u lim, na papir za pečenje, posolite, popaprite, polijte maslinovim uljem, poškropite aceto balsamicom i rukama dobro promiješajte te pospite svježim listićima timijana. 
4. Stavite u pećnicu na 180-200 °C i pecite približno 45 minuta (provjerite ciklu povremeno jer se peče sporije od bundeve).

Prijedlozi za posluživanje: 

  • Pripremite jednostavnu salatu tako da pečenu ciklu i bundevu pomiješate sa baby špinatom, feta sirom te je na kraju ukrasite tostiranim listićima badema. 
  • Skuhajte palentu uz dodatak maslinovog ulja i kad se ohladi u kalupu režite na kocke/kvadre i potom prepržite kratko na grillu. Pečenu ciklu i bundevu poslužite uz prepečenu palentu i kockice feta sira ili sir škripavac kratko pečen na grillu.
  • Ovaj prilog će izvrsno pristajati i uz pečeno meso, odreske na naglo ili na grillu. 
     

 

Pošalji prijatelju na email
Ključne riječi: bez glutena, cikla, vegetarijanski,

Komentari