Inspiraciju za našu novu Reel People priču pronašli smo „PRI SUNCU”. Kako bismo saznali više o ovoj maloj zagrebačkoj proizvodnji ručno rađenog pravog talijanskog gelata te torti i kolača, razgovarali smo sa vlasnicom Ninom Šarić. Ova izuzetno mlada poduzetnica iznenadila nas je svojim dosadašnjim postignućima i oduševila poslovnom filozofijom u kojoj je kvaliteta sastojaka i proizvoda na prvome mjestu.
1. Kako je nastalo ime Vašeg brenda „PRI SUNCU”? Možete li nam opisati kako ste došli na ideju za pokretanje vlastite proizvodnje slastica? Kako ste odlučili ići u poduzetničke vode tako mladi?
Pokretanje vlastite firme i brenda bio je logičan korak kada sam shvatila da nemam gdje naučiti u Hrvatskoj više od onoga što sam do tada naučila. Nisam htjela raditi u nekom sustavu ili proizvodnji gdje si samo dio slagalice, a nisam htjela niti ići van Hrvatske raditi. Svaki dan se uči i stvaraju se nova iskustva, ali htjela sam to raditi sto posto za sebe.
Prije pokretanja PRI SUNCU, 8 godina sam se educirala i odrađivala prakse u par proizvodnji tako da sam znala kako i što trebam napraviti ako ću ići samostalnim putem. PRI SUNCU kao ime bila je asocijacija na more, ljeto, toplinu, uživanje i sve što je povezano sa sladoledom, a također je moj otac iz mjesta Prisoje, što znači “pri suncu”. Htjela sam pokrenuti obiteljsko dobro pa sam inspiraciju pronašla i u svojim korijenima.
2. Koliko vam je vaša formalna edukacija pomogla na Vašem poduzetničkom putu? Kako se rodila ideja o dodatnoj edukaciji u inozemstvu? Gdje ste se educirali i što ste sve naučili?
Tek sad kada su prošle tri godine nakon što sam završila Prehrambeno - biotehnološki fakultet smjer Prehrambena tehnologija vidim puno bolje sve benefite koje sam stekla. Od kontakata, uvid u rad tehnologije i samih proizvodnih procesa, osnove o sirovinama i drugo. Uz fakultet sam odradila i puno masterclassova gdje sam asistirala poznatim svjetskim pastry chefovima, a s nekima sam i danas u dobrom kontaktu.
Certifikat za profesionalnog pastry chefa sam stekla na kulinarskom institutu KUL IN, a kada je riječ o sladoledu nema bolje edukacije nego u samom srcu Italije - blizu Milana na kulinarskom institutu gdje sam završila program za “gelato artigianale”.
Sve moje formalne edukacije nisu me mogle pripremiti na to što je u stvari poduzetništvo. Za to jedino treba iskustvo i rad u stvarnom svijetu, van škole i za sebe. Rekla bih da mi je poduzetništvo životna škola.
3. Tko osim Vas još čini tim PRI SUNCU?
Dosta dugo sam radila sama i podsvjesno odbacivala mogućnost širenja tima jer mogu reći da sam u proizvodnji control freak koji točno zna kako i šta se radi te na koji način. Ali kako se posao krenuo širiti i od mene se zahtijevalo da odrađujem dosta stvari nevezanih za samu proizvodnju, proširili smo tim u koji svakako ubrajam i već dobro uhodanu ekipu na našoj prikolici. Sada nas već ima više nego na početku i zahvalna sam na ljudima koji rade sa mnom u PRI SUNCU i na odnosu koji imamo.
4. Koje sve slastice imate u ponudi?
Trenutno se fokusiramo na izbacivanje dva proizvoda na tržište i oba su sladoledna jer ipak nam je sladoled glavni proizvod. Iako još uvijek radimo torte za razne prigode, planove koje radimo za budućnost baziraju se na stvaranju businessa oko sladoleda i sladolednih slastica.
5. Gdje se mogu kupiti i naručiti Vaši proizvodi?
U vrijeme proljeća i ljeta aktivni smo s našom kućicom - mobilnim prodajnim mjestom. Trenutno nas možete pronaći Strossmayerovom trgu u centru u sklopu jednog festivala. Sve ostalo radimo po narudžbi preko web shopa, a naša ponuda se može pogledati na web stranici www.prisuncu.hr.
7. Koja je glavna premisa kod nabavke sastojaka za Vaše slastice? Gdje sve nabavljate sastojke? Jeste li možda ostvarili suradnju s lokalnim OPG-ovima?
Sastojke nabavljamo što je više moguće od lokalnih proizvođača, pogotovo voće za naše sorbete. Neke sirovine za sladoled ekskluzivno nabavljamo u Italiji, a čokoladu koju koristimo najkvalitetnija je na tržištu – Valrhona.
Znam često reći da za dobar kolač treba samo kvalitetno slatko vrhnje i čokolada. Raznim tehnikama se s ta dva sastojka mogu čuda napraviti.
8. Na koju slasticu u Vašem asortimanu su kupci najbolje reagirali?
Definitivno smo najpoznatiji po sladoledu. I drago mi je da je tako jer smo se u zadnje dvije i pol godine od kad sam osnovala firmu fokusirali na ustavljanje najviše kvalitete sladoleda, okusom i teksturama. Mreža kupaca se sve više širi, a svi koji dođu prvi put i probaju, svakako nam se ponovno vraćaju.
9. Ono što vaš gelato izdvaja od drugih je baza koju sami izrađujete. Možete li nam opisati koje sastojke bi trebala sadržavati kvalitetna baza za gelato? Kako kupci mogu sami prepoznati pravi gelato?
Dobar gelato mora biti kremast, dobro izbalansiranih okusa, ne presladak što znači da ne bi trebali biti žedni nakon što pojedete kuglicu sladoleda, čak u sorbetima ne mora biti visok postotak voća jer to nikako ne znači da je sorbet dobar. Bitno je samo balansiranje sastojaka što je ujedno i najteže kod osmišljavanja novih okusa sladoleda. Puno toga se danas naziva gelato artigianale, a to uopće nije. No iz iskustva znam da kupci sve više dobro prepoznaju što je kvalitetan gelato, a što nije.