Vitaminoteka

Datum objave: 26. 04. 2023.

Prva lijepa i inspirativna poslovna priča koju ćemo predstaviti u našoj novoj kategoriji „Reel people” je brend Nutri Kulti iza kojeg stoji nutricionistica Martina Gilja.

Nutri Kulti je mlada tvrtka koja se bavi proizvodnjom hrane, točnije zdravijim varijantama grickalica. Ako ste mislili da zdrave grickalice ne mogu biti ukusne, Martinine grickalice će vas u potpunosti izuti iz cipela. Brend Nutri Kulti definitivno je sinonim za zdrave i ukusne grickalice napravljene od premium sastojaka bez dodanih aditiva, konzervansa i pojačivača okusa, a u kojima mogu uživati svi - od beba pa sve do velikih izbirljivaca.

Kako bismo saznali više o brendu Nutri Kulti, zamolili smo Martinu da nam ispriča svoju poslovnu priču. Objasnila nam je kako je došla na ideju pokretanja vlastite proizvodnje zdrave hrane, kako bira sastojke za svoje proizvode, s kojim se poteškoćama susreće prilikom proizvodnje, a otkrila nam je i kuhaju li se ideje za neke nove proizvode.

1. Možete li nam opisati kako se rodila ideja za pokretanje vlastitog brenda zdrave hrane?

Ideja za pokretanje vlastitog posla se rodila tako što smo suprug i ja željeli za našeg sina Bornu, a sada i za malenu Emu, raditi razne zdravije varijante grickalica, kruhova, štapića i sličnih proizvoda kako bismo imali varijantu međuobroka ili tzv. snacka za kojeg možemo biti sigurni u sastav. Često smo u kućnoj radinosti pripremali i isprobavali zdravije varijante kruhova, grisina, krekera, kolača i keksića. Svrha je bila da dijete od malena naučimo na izvorne okuse hrane, da ne konzumira puno industrijski prerađene hrane, da ne jede previše aditiva i konzervansa. Da mu možemo ponuditi nutritivno bogatu hranu sa kvalitetnim sastojcima, a opet ukusnu jer nitko ne želi jesti što mu nije fino.

2. Koje sve proizvode imate u asortimanu?

U asortimanu trenutno imamo 11 proizvoda. Imamo grisine naziva pirove frulice od pirovog brašna koje nudimo u dvije varijante okusa; prvi su sa maslinovim uljem, origanom, sezamom i bučinim golicama, a drugi su sa kurkumom i kikirikijem. Treća vrsta su mini grisini za djecu koji su pogodni od kada već mogu jesti krutu hranu, sadrže maslinovo ulje, origano i smanjeni udio soli u odnosu na grisine za „velike”. Imamo zobene kekse također u dvije varijante okusa, prve sa medom, brusnicama i bademima, a druge sa tamnom čokoladom, lješnjacima i datuljama. Radimo i krekere od sjemenki, definitivno naš najprepoznatljiviji proizvod, naziva 1000 sjemenki. To su kao proteinske pločice od sjemenki, sa začinima, vodom i kokos uljem. Imamo i krekere od pirovog brašna sa sezamom, suncokretom i bučinim golicama, čips od heljdinog brašna i badema sa ružmarinom i šarenim paprom, medene loptice keksiće sa kokos brašnom, medom, lješnjacima, cimetom i đumbirom. Fine aromatične jednostavne kekse piruete od pirovog brašna sa agava sirupom, vanilijom i narančom. I naš po meni najbolji proizvod granola naziva nutola, koja je mješavina orašastih plodova, sjemenki i začina idealna za doručak sa omiljenim napitkom i voćem. Naša granola je posebna jer ne sadrži niti jednu vrstu žitarica, odličan je izvor vlakana, vitamina E te ne sadrži gluten.

3. Kako distribuirate svoje proizvode?

Proizvode distribuiramo putem web trgovine www.nutrikulti.hr, preko naših brojnih maloprodajnih partnera koji se nalaze u svim većim gradovima diljem lijepe naše (Mrkvica, Grga Čvarak, Špeceraj, Veronika delikatese, Gligora delikatese, Friškoteka) te od ove godine kao dio partnera Spar i Interspar trgovina jer smo bili ponosni finalisti projekta Startaj Hrvatska.

4. Kako ste došli do receptura? Kako je tekao razvoj proizvoda? Koliko Vam je vremena bilo potrebno od ideje do realizacije?

Recepture proizvoda sam kemijala sama, kako su ideje i potrebe dolaze na pamet tako razvijamo proizvode. U početku poslovanja sam sve radila sama, a sada imam tim divnih djevojaka koje sudjeluju u svim segmentima poslovanja sa mnom pa i u samom razvoju proizvoda. Razvoj proizvoda je tekao polako, u početku kada si sam sve je na tebi i jednostavno ako želiš nešto napraviti kako treba, smatram da treba ići polako, korak po korak i učiti putem. Puno podrške imam od supruga i obitelji, imam odličnu ekipu na poslu i bez njih ništa ne bi bilo realizirano. Od same ideje do realizacije mi je trebalo dosta vremena, proučavala sam kako sve posložiti, kakvi papiri trebaju za otvoriti firmu, kako se uopće otvara firma, kakav prostor treba biti adekvatan, kako i gdje se naručuju sirovine i sl.

5. S kojim ste se poteškoćama susreli prilikom pokretanja vlastite proizvodnje?

Bilo je raznih poteškoća i uvijek će ih biti, ali radom, dobrom voljom i upornošću nekako je sve rješivo. Na početku je najveći problem bio proboj na tržište, kako privući kupce, kada će proizvod biti dovoljno dobar da iza njega možeš stajati kvalitetom i cijenom. Od prvih dana ne štedimo na sirovinama i na proizvodnji, sve se radi ručno i to ima svoju cijenu i vrijednost. I trudimo se kupcima uvijek nuditi ono najbolje. Ne mijenjamo dobavljače kako bismo bili sigurni u kvalitetu sirovina pa makar to značilo i skuplje, posebice u zadnje dvije godine kada je tržište blago rečeno u banani. Da ne govorimo o režijama i ostalim troškovima i nametima. Struja nam je u zadnjih godinu dana narasla 500% i to su situacije i problemi s kojima se svi borimo svakodnevno.

6. Vidljivo je da vam je kvaliteta proizvoda na prvom mjestu. Možete li nam opisati koji su vam bili temeljni kriteriji za odabir sastojaka? Kako nabavljate sastojke?

Kvaliteta sirovina i izrade proizvoda nam i je na prvom mjestu. Svi proizvodi se proizvode ručno, od pripreme, izrade i pakiranja pa je za to potreban veliki broj vrijednih ručica. Sirovine nabavljamo od provjerenih dobavljača, ne mijenjamo dobavljače i trudimo se uvijek imati vrhunske sirovine. Također, za sve sirovine za koje imamo prilike imati hrvatske, imamo. Tako od samih početaka koristimo domaće bračko maslinovo ulje, pirovo brašno koje ima eko certifikat iz Slavonije, bučine golice također iz Slavonije kao npr. i med iz Istre. Time dajemo dodatnu kvalitetu našim proizvodima, a i međusobno se kao mali proizvođači i poduzetnici podupiremo.

7. Na koji proizvod u Vašem asortimanu su kupci najbolje reagirali?

Kupci su definitivno najbolje reagirali na naše krekere od sjemenki naziva 1000 sjemenki. Aromatični, hrskavi, prepuni sjemenki, a bez ijedne vrste brašna, zaista su top proizvod. Zanimljivog su sastava i za dio kupaca koji iz bilo kojih razloga ne konzumiraju šećer (ugljikohidrate) jer npr. na 100 g sadrže samo 1,6 g šećera. Također, zahvaljujući analizama koje smo izradili na Prehrambeno – biotehnološkom fakultetu imamo dokaz da ne sadrže gluten.

8. Imate li u planu proširenje ponude? Kuhaju li vam se neke nove ideje u glavi?

Uvijek mi se kuhaju nove ideje u glavi, ali u tom smislu moram biti oprezna jer svaka nova ideja donosi neke nove probleme i izazove sa sobom. Svaka ideja i novi proizvod se moraju pomno razviti da ne bi došlo do pada kvalitete starih proizvoda te da neki segment proizvodnje ne bi patio. Ali naravno, imam jedan novi proizvod u pripremi, vjerujem da nam neće trebati puno da i on ugleda svjetlo dana.

Pošalji prijatelju na email

Komentari