Vitaminoteka

Datum objave: 27. 11. 2018.

Dobrodošli u zimu. Doduše, kalendarski zima još nije započela,no stigla nam je sezona potrošenih maramicama i tople pileće juhice u tanjuru uz pomoć koje ćete se boriti s šmrkavim nosom, suznim očima i bolnim grlom.

No, možda ipak ima šanse da ove godine izbjegnete sve te «zimske radosti». Evo nekoliko savjeta:

1. Budite tjelesno aktivni. Istraživanja su pokazala da osobe koje su aktivnije imaju jači imunosni sustav, jer tjelesna aktivnost može povećati broj imunoglobulina, spojeva imunosnog sustava koji se prvi bore protiv infekcija.

2. Hranite se pravlino. Za pravilan rad imuno sustava neophodnim se smatra prisutnost cinka, željeza, bakra, selena, vitamina A, B6, C i E. Većina ovih nutrijenata nalazi se u voću, povrću, cjelovitim žitaricama, orašastim plodovima i sjemenkama.

3. Opustite se! Hormoni stresa, koji se luče kao odgovor na stres, oslabljuju imunološki sustav. To može biti i ključno objašnjenje za brojna istraživanja koja su ustanovila da loša psihološka stanja poput stresa, potištenosti i žalosti oslabljuju imunološki sustav.

4. Pazite na probavu. Zanemarivanje zdravlja probavnog sustava znači i zanemarivanje zdravlja imunosnog sustava. Naime, «dobre bakterije» u debelom crijevu i ravnoteža crijevne mikroflore odgovorni su za cjelokupno zdravlje. Stoga, uvrstite dobar fermentirani mliječni proizvod u svoju svakodnevnu prehranu.

Savjeti za pomoć kod gripe i prehlade:

  • Pridržavajte se izbalansirane prehrane bogate voćem, povrćem, cjelovitim žitaricama i siromašne jednostavnim šećerima i zasićenim mastima u svrhu pojačavanja tjelesne imunosne funkcije
  • Jedite više citrusa zbog njihovog bogatstva vitaminom C i bioflavonoidima
  • Povisite unos hrane bogate cinkom koja uključuje špinat, grah, sjemenke bundeve
  • Povisite unos hrane bogate selenom koja uključuje školjke, brazilske oraščiće i cjelovite žitarice
  • Pijte obilje vode, razrijeđenih sokova od povrća i biljnih čajeva kako bi prevenirali dehidraciju
  • Smanjite unos kofeina
  • Povećajte unos luka i češnjaka 
  • Izbjegavajte alkohol
  • Pileća juha posjeduje blaga svojstva antibiotika i dekongestanta
Pošalji prijatelju na email
Ključne riječi: cink, gripa, imunitet, Vitamin C,

Komentari