Datum objave: 08. 11. 2006.

U Parizu je, u razdoblju od 22.–26. listopada, održan 22. SIAL - sajam prehrane i prateće industrije, jedan od najvećih ove vrste u svijetu. Na 200,000 četvornih metara izložbenog prostora, u 6 hala, izlagalo je 5,256 izlagača iz 99 zemalja svijeta.
Smješten malo izvan Pariza, uz ne tako dobru podršku javnog prometa (što i sam organizator priznaje i predbacuje), sajam je prema podacima službenog glasila, u pet dana održavanja privukao preko 140000 posjetitelja iz preko 180 zemalja svijeta.

Činjenica da ne znate francuski, i da Vam zapravo bilo koji drugi strani jezik nije od prevelike (bolje rečeno, ikakve) koristi, mogla je predstavljati otegotnu okolnost. Ipak, ovaj put to nije bio slučaj. Rijeke ljudi u poslovnim odijelima, sa bedževima koji su nosili natpis SIAL, danima su se slijevale iz različitih dijelova Pariza prema Paris Nord Villepinte Exhibition Centru, i, slijedeći ih, teško da ste se mogli izgubiti. Svi su izgledali jednako zbunjeno, pokušavali „raspetljati“ petlje na kartama metroa i potom pomno pratiti nazive stanica dok ne dođu do one na kojoj trebaju sići, Parc des Expositions. A na ulazu u sajam dočekalo Vas je ljubazno osoblje koje Vas je, u slučaju da ne govorite francuski, „tečnim“ govorom tijela uputilo u željenom smijeru.

Zbog veličine sajma i broja izlagača na sajam je valjalo doći koliko-toliko pripremljen. Jer 6 velikih hala, u kojima je u 17 različitih sektora izlagalo preko 5000 izlagača, zahtijevalo je cjelodnevni boravak svih 5 dana sajma. Pa čak i u tom slučaju, nemoguće je bilo sve obići (ili degustirati sve ponuđeno). Jednako tako, gotovo je nemoguće opisati sve viđeno. Nacionalni paviljoni, sektori pića, mliječnih proizvoda, konditorskih proizvoda, mesa i prerađevina, voća i povrća i niz drugih, pokazali su svo šarenilo prehrambenih artikala, istovremeno ističući posebnosti (ali i sličnosti) prehrambene industrije zemalja cijelog svijeta. Cilj sajma ove vrste je, kako ističu organizatori, razvijati i održavati kontakte sa širokim krugom profesionalaca iz cijelog svijeta, predstaviti inovacije te promotriti i učiti od konkurencije. I, gledajući sa strane, činilo se da se postavljeni cilj i ostvarivao. I to bez pretencioznog isticanja jednih proizvoda iznad drugih, iako, realno gledano, na sajmu su predstavljeni proizvodi i vrhunske i upitne kvalitete. Gužve i interes bili su podjednako prisutni kod velikih francuskih, britanskih i američkih paviljona, kao i kod pojedinačnih štandova sa, primjerice, začinima s Dalekog istoka.

Na proputovanju svijetom hrane, neke su stanice ipak privukle više pažnje.

Stanica 1. Hrvatski izlagači
Za razliku od nekih susjednih zemalja s kojima se baš i ne volimo uspoređivati, Hrvatska, zemlja turizma i gastronomije, na jednom od najvećih svjetskih sajmova hrane i prateće industrije nije imala svoj nacionalni paviljon . Pojedinačno, i posve daleko jedna od druge, predstavile su se tri hrvatske tvrtke – Agrokor i Kraš iz Zagreba te Segestica iz Siska.
Ipak, nacionalni ponos bio je zadovoljen. I to zahvaljujući štandu od stotinjak kvadratnih metara na kojemu je Agrokor predstavio svoj najjači izvozni adut – prirodnu izvorsku vodu Janu. Štand je svojim atraktivnim uređenjem privukao mnoge zainteresirane posjetitelje, a prema mnogim komentarima je zaslužio i epitet jednog od najljepših štandova na ovogodišnjem sajmu. Čini se da se Jana i Pariz vole. Jer svoje dvije nagrade Eauscar Jana je osvojila u Parizu. Sada je još jednom dokazala da se i na najzahtjevnijim svjetskim tržištima uistinu može osjećati kao kod kuće.

Stanica 2. Trendovi i inovacije
Sektor Trendovi i inovacije zamišljen je na način da posjetiteljima prezentira inovacije i buduće trendove u prehrambenoj industriji. Svrha mu je proizvođačima, distributerima i zaposlenima u kateringu ukazati na posljednja dostignuća u prehrambenoj industriji kao i ponuditi im inspiraciju za neka nova kreativna rješenja. Prema službenom glasilu sajma, 3 od 4 posjetitelja sajma bila su zainteresirana za ovaj sektor. Ove godine je prema odabiru biračkog odbora, 458 proizvoda iz 35 zemalja pripala „čast“ da budu izloženi na štandu Trendovi i inovacije.
A prema izdvojenim proizvodima, trend u prehrambenoj industriji, potpuno očekivano, je funkcionalna hrana. Funkcionalna u pravom smislu riječi, i po svojoj poboljšanoj nutritivnoj vrijednosti, ali i po izvedbi koja hrani omogućava jednostavno i vrlo brzo pripremanje te konzumaciju.

Stanica 3. SIAL Kuhinja (La Cuisine du SIAL)
Smještena u sektoru za katering, na 200 četvornih metara, Cuisine du SIAL, predstavljala je mjesto gdje su kuhari iz 9 europskih zemalja (Francuske, Belgije, Danske, Italije, Irske, Luksemburga, Nizozemske, Španjolske i Švicarske) demonstrirali svoje sposobnosti posjetiteljima. Svaki dan su po 4 kuhara, 1 iz Francuske i 3 iz ostalih europskih zemalja, u pratnji edukatora iz poznate francuske kulinarske škole Grégoire-Ferrandi, sastojke za svoju kulinarsku predstavu tražili na štandovima sajma. Na licu mjesta mogli ste pratiti pripremu, prezentaciju i komentare njihovih kreacija nastalih od onoga što je nađeno unutar okvira sajma.

Stanica 4. Nutricionističko naselje (The nutrition village)
SIAL, kao jedan od vodećih svjetskih sajmova hrane i prehrane, svoju veličinu pokazao je i osiguravanjem radionica, predavanja, rasprava i okruglih stolova na temu prehrane i zdravlja. Koncept ovog sektora, kako kažu organizatori, bio je istaknuti važnost implementacije nutricionističkih spoznaja u suvremenu prehrambenu industriju i sakupiti na jednome mjestu sve profesionalce koji u svojemu poslu veliku važnost pridaju upravo onomu što nutricionizam kao znanost sugerira.
Logično, i pohvalno, jer isticanje važnosti pravilne prehrane u prevenciji bolesti i implikacija novih nutricionističkih spoznaja u prehrambenu industriju, danas bi, možda više nego ikada prije, trebao biti imperativ.

A za kraj, samo podsjetnik: 19. – 23. listopad 2008, 23. SIAL u Parizu. Nemojte propustiti!

Iva Alebić, dipl.ing.

Pošalji prijatelju na email

Komentari