Datum objave: 20. 07. 2015.

Vrućina je pridonijela nedostatku teka i već nekoliko tjedana obroci su postali prava bitka, čini se da mu se više ništa ne sviđa. S ljetom se pojavljuje uobičajeni problem, borba protiv nedostatka teka naše djece. Potpuno je normalno da djeca imaju slabiji tek. Vani je vruće, organizam treba manje kalorija iz hrane za održavanje tjelesne topline. Zapravo treba naglasiti da piju dovoljno, tj. barem dvije litre tekućine dnevno: pravi problem koji bi se mogao pojaviti je dehidracija. Ali oni će sami češće tražiti više tekućine. Postoije brojne namirnice koje možete iscijediti u napitke, bez gubitka njihove hranjive vrijednosti.

Mijenjaju navike
Počnimo od mlijeka, kojeg uvijek vole i koje je bogato vitaminima, mineralima, bjelančevinama, masnoćom i šećerom: ono čini načelo prehrane za najmanju djecu, koje se može ponuditi bilo kada tijekom dana, a ne samo ujutro za doručak. Izvrsna je baza za pripremu svježih recepata: sladoled, frappe, puding i jogurt jako su hranjivi, a djeca ih obožavaju.

Postoje mnoge taktike za borbu protiv nedostatka teka. Prva je promjena navika. Ljeti je bolje zaboraviti prave obroke i fiksna vremena obroka, kako bi pustili dijete da jede često i malo, tako da svaki put nešto gricka. Važno je izbjegavati industrijske grickalice i pažljivo birati zalogaje koje ćete mu ponuditi, zamisliti da slažete puzzle svega onoga što djetetu treba s nutricionističkog gledišta. Zapravo mu treba ponuditi namirnice obroka “u ratama”, voćku kada prvi put nešto zatraži, zatim male rajčice, pa kockicu sira ili šunke i na kraju kreker ili komadić kruha. U svakom slučaju, najpoželjnije je svježe voće i povrće: komad jabuke, marelice, ali i mrkve, rajčice, paprika izrezana u rezance, listovi hrskave zelene salate itd. U njima ima puno vitamina i minerala, koji su bitni za suočavanje sa žegom.

Sirove namirnice su važan saveznik u pogledu kojeg se mame i djeca slažu. Mame tako neće morati stajati pored štednjaka, a sve mogu pripremiti brzo i unaprijed. Za djecu sirova jela imaju sve kvalitete: privlačnih su boja i ostaju hrskava, što je obilježje koje djeca jako cijene.

Izmislimo jedinstvene obroke
Navečer, kada je manje vruće, vrijeme je za zajednički obrok i da nadopunite djetetovu prehranu bjelačevinama i ugljikohidratima. Kako se večera ne bi pretvorila u trenutak stresa, treba birati laka i hranjiva jela, hranu koncentriranu s nutricionostičkog gledišta. To su namirnice koje zadovoljavaju potrebu djeteta i kada se konzumiraju u malim količinama. Jedan vid novine je prezentacija obroka. Dovoljne su male pojedinosti, poput primjerice dvije masline i komadić ili listić mirisnog bosiljka na rajčicama, kao začin tjestenine i za poticanje teka.

Svježe salate živih boja su kompletni obroci i potiču tek. Na popisu ugljikohidrata nalaze se i kuhani krumpir začinjen s malo ekstra djevičanskog maslinovog ulja ili pire, kruh ili pecivo s maslinama i grožđicama, voćne krostate, sladoled u obliku sendviča. Kao izvor bjelančevina izaberite meko kuhano ili pečeno jaje, svježi sir ili šnite šunke (20 do 30 grama šunke može zamijeniti 70-80 grama mesa jer ne sadrži vodu). Zatim je tu riba, probavljiva i hranjiva. Osim klasičnog ribljeg filea, možete pripremiti svježu morsku salatu od hobotnice ili sipe, koje su savršene za djecu stariju od 18 mjeseci.

Kada je vruće nemojte nuditi prženu ni jako začinjenu hranu. Lipidi otežavaju probavu i usporavaju ju, što zatim dovodi do smanjenja teka. Svježa, laka, tekuća, u bojama i mirisima, takva treba biti hrana na ljetnom stolu. Dovoljno je posegnuti za sezonskim namirnicama.

Ljetno voće bogato je vitaminima i šećerom, ukusno je i privlačno svojim sjajnim bojama. Izbor je velik, tu su i dinja i lubenica. Svaka mama poznaje ukus svog djeteta: ima djece koja vole neutralne i skladne okuse (frappe od banane će biti savršen) i one koja vole jesti i neobične okuse (kao što je izmiksana rajčica). Izvrsno je miksano voće i povrće, koje čim pripremite, ponudite djetetu. Pokušajte u posudicu za led staviti miksano voće i povrće ili jogurt i ostavite ih u hladnjaku nekoliko sati: veća djeca će se zabavljati dok ližu te smrznute obojene kockice. Nipošto ih nemojte nuditi zagrijanoj i oznojenoj djeci!

Tekst preuzet iz časopisa [url="http://www.bebe.hr/"]Bebe[/url], kolovoz 2014.

Pošalji prijatelju na email
Ključne riječi: bebe,

Komentari