U ovom članku osvrnut ćemo se na obilježja ribe koja su važna potrošačima pri kupovini, ali i na glavne razloge nekonzumacije iste.
Već svi znamo da jedemo premalo ribe i da smo daleko ispod prosjeka mediteranskih zemalja. No, što je to što potrošače sprječava u većoj konzumaciji ribe, a što s druge strane utječe na konzumaciju?
Znanstvena istraživanja (provedena u Hrvatskoj, Europi, ali i izvan Europe) pokazuju da je potrošačima pri kupnji ribe najvažnija svježina, kvaliteta, okus i miris ribe. Brojni potrošači svježinu ribe prepoznaju po bistrim očima. Ipak, potrošači veliku važnost pridaju cijeni ribe i samoj dostupnosti. Problem dostupnosti javlja se češće u manjim sredinama, posebno u kontinentalnoj Hrvatskoj, što (uz nedostatak navike konzumiranje ribe) predstavlja glavni razlog smanjene konzumacije. Većina istraživanja pokazuje da potrošači daju prednost divljoj ribi u odnosu na uzgojenu. Što se tiče cijene ribe, tu postoje velike varijacije ovisno o vrsti ribe. Srdela, kao naša kraljica Jadrana, ima nisku tržišnu cijenu i vjerojatno je dostupna većini potrošača.
Iako većina hrvatskih potrošača preferira kupnju ribe u ribarnici, u tzv. rinfuzi, mlađi potrošači zainteresirani su i za samo pakiranje, odnosno preferiraju zanimljiv dizajn i praktičnu ambalažu. Hrvatski proizvođači zaslužuju pohvalu jer posljednjih godina sve veću važnost pridaju pakiranju ribe, te na tržištu nalazimo zanimljiva rješenja pakiranja svježe, smrznute i konzervirane ribe.
Kod kupnje ribe, potrošači veliki značaj pridaju samoj vrsti ribe pa se tako u Hrvatskoj preferira srdela, oslić, brancin, orada i šaran. Konzumenti ribe daju prednost domaćoj ribi i radije biraju svježu, nego konzerviranu ili smrznutu ribu.
Ostatak teksta pročitajte na službenoj stranici projekta Riba Hrvatske - jedi što vrijedi.